15.8 C
Athens
Κυριακή, 5 Δεκεμβρίου 2021

Buy now

spot_img

Έφυγε η γειτονιά, έρχεται η Σαρία

Ένα από τα χαρακτηριστικά εκείνα της Αμερικανικής κοινωνίας, το οποίο όλοι συμφωνούμε πως είναι άξιο επαίνων, είναι αυτό της εθελοντικής προσφοράς. Εντυπωσιακότερο αυτού είναι το γεγονός της εθελοντικής προσφοράς υπηρεσιών ασφαλείας. Δηλαδή Αμερικανοί πολίτες, άλλοτε ένοπλοι και άλλοτε άοπλοι, πάντα όμως στα πλαίσια του Νόμου, αστυνομεύουν εθελοντικά τις γειτονιές τους προστατεύοντας εαυτούς και γείτονες, ζωές και περιουσίες. 

Στην Ευρώπη, που στο πλαίσιο του ολοκληρωτικού κρατικού ελέγχου των πάντων, οι παρόμοιες παραδόσεις “κατατροπώθηκαν” τα πράγματα δεν έχουν έτσι. Η αλλαγή του τρόπου ζωής σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη παραδοσιακών ηθών, μέσα στα οποία και αυτό της γειτονιάς, δεν επέτρεψε την συνέχιση ή την άνθιση αντιστοίχων καταστάσεων. Αυτό όμως δεν ισχύει για όλους. Υπάρχουν στοιχεία στις Ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις και φυσικά στην Αθήνα τα οποία έχουν εντελώς διαφορετική αντίληψη όχι μόνον για το ποιός εφαρμόζει τον νόμο τοπικά, στις γειτονιές, αλλά και για το πώς αυτές λειτουργούν.

Προερχόμενες από αγροτικούς πληθυσμούς, οι μεταναστευτικές ομάδες αδυνατούν να αφομοιωθούν πλήρως στις τοπικές κοινωνίες της Ευρώπης. Η κρίσιμη μάζα της εκάστοτε μεταναστευτικής ομάδας, παρέμενε προσκολλημένη στις παραδοσιακές θέσεις που όριζαν την ταυτότητα της. Στον αντίποδα η γηγενής ομάδα έπρεπε να κάνει βήματα πίσω για να αποδεχθεί την διαφορετικότητα του μετανάστη. Αυτό δημιούργησε στις μεταναστευτικές ομάδες και ειδικά στους Μουσουλμάνους, την αίσθηση του κυρίαρχου. Ο τόπος, η γειτονιά, συνοικία, δεν ήταν απλά το μέρος που ζούσε. Ούτε του ‘’άνηκε’’ στον μεταφορικό βαθμό που ανήκε σε όλους του κατοίκους. Ήταν “δικιά” του διότι αυτός ήταν ο κυρίαρχος (dominant), κάτι το οποίο επιβεβαίωναν οι δεκάδες νόμοι για σεβασμό των ιδιαιτεροτήτων του (των μεταναστών), οι κανονισμοί και οι οδηγίες για την “μη προσβολή του”, οι διαδικασίες εξυπηρέτησης του στα πλαίσια της “ένταξης” του στην κοινωνία, η ικανοποίηση αιτημάτων όπως πχ οι δημόσιες θρησκευτικές γιορτές και η δημιουργία τζαμιών, η διαρκής θυματοποίηση του και η αντίστοιχη ενοχοποίηση του γηγενούς πληθυσμού κλπ. Με το πέρας των ετών επετεύχθη τοπικιστικά ακόμα και νομικός πλουραλισμός, ο οποίος φυσικά λειτούργησε με τέτοιο τρόπο που οδήγησε ακόμα και στην δημιουργία των λεγόμενων ‘’ζωνών της Σαρία’’, όπου στην ουσία το κράτος απλά δεν ελέγχει το γκέτο (πχ Λονδίνο, Παρίσι κλπ).

Το αποτέλεσμα είναι οι Ισλαμικοί πυρήνες των πόλεων, να θεωρούν τόσο συνυφασμένη την γειτονιά, με την δική τους ταυτότητα, όσο οι αμερικανοί εθελοντές που ανέφερα στην αρχή. Το προϊόν που προέκυψε είναι οι λεγόμενες ‘’Περιπολίες της Σαρία’’, όπου οργανωμένες ομάδες Ισλαμιστών, στο Λονδίνο, το Παρίσι, το Βερολίνο και στο Βέλγιο και πρόσφατα στην Αθήνα περιπολούν καλώντας τους πολίτες, ανεξαρτήτως θρησκευτικής πίστης, να συμμορφωθούν στις προσταγές της Σαρία.

Τα όσα είδαμε στο κέντρο της Αθήνας, τις προηγούμενες εβδομάδες είναι μάλλον η αρχή των όσων θα έλθουν.

Δημήτρης Παπαγεωργίου
Ο Δημήτρης Παπαγεωργίου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε πληροφορική και είναι Δημοσιογράφος, Πολιτικός Αναλυτής και ιδρυτής και Εκδότης του Πολιτικού Περιοδικού «PATRIA». Εργάζεται ως συντάκτης στην εφημερίδα Δημοκρατία και στην γερμανική εβδομαδιαία εφημερίδα «Junge Freiheit».

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ακολουθήστε μας

14,044ΥποστηρικτέςΚάντε Like
517ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
332ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
3,500ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Διαφήμιση -spot_img

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ