Η Κυβέρνηση επένδυσε πολύ στην αριστερή ιδεολογία και την έκανε σημαία της. Άλλωστε αυτή είναι και η ιδεολογική της προέλευση. Η εκλογή της οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στην αγιοποίηση της Αριστεράς τις τελευταίες δεκαετίες στην Ελλάδα.
Η αποτυχία της Κυβέρνησης στην οικονομία και η βαριά φορολογία τη βυθίζουν στον ωκεανό των προεκλογικών της υποσχέσεων. Απεγνωσμένα προσπαθεί να πιαστεί από κάπου. Μέχρι που ανέλπιστα τις ρίχνουν ένα σωσίβιο να πιαστεί.
Η σωτηρία της προέρχεται από το χώρο της τέχνης. Ο καταξιωμένος σκηνοθέτης Παντελής Βούλγαρης μπαίνει δυναμικά στη μάχη για να αποδείξει την ηθική ανωτερότητα της Αριστεράς. Η καλογυρισμένη ταινία «Το τελευταίο Σημείωμα» λειτουργεί ως άλλη κολυμπήθρα του Σιλωάμ για την ιδεολογική υπόσταση αλλά και την προς τα έξω εικόνα της Κυβέρνησης και του έργου της.
Το θέμα της ταινίας είναι η εκτέλεση των 200 κομμουνιστών από τους Γερμανούς κατακτητές την 1η Μαΐου του 1944. Οι πρωταγωνιστές παρουσιάζονται με υψηλό ηθικό ανάστημα σαν να έχουν βγει από αγιογραφία. Αψεγάδιαστοι. Τέλειοι. Την ίδια στιγμή που η αριστερά επιβάλει βαριά φορολογία και αθετεί κάθε της υπόσχεση, την ίδια ώρα που η αριστερά εξαπολύει μαζική επίθεση κατά της μεσαίας τάξης όντας θύτης, ο κινηματογράφος την παρουσιάζει σαν θύμα, ωραιοποιώντας την και διαμορφώνοντας συνειδήσεις μέσα από μια υποκρυπτόμενη προπαγάνδα. Η αμφισβήτηση, βεβαίως, δεν έγκειται στα φρικιαστικά εγκλήματα του Ναζισμού στην Ελλάδα την περίοδο της κατοχής αλλά στην ιστορικά αβάσιμη εξιδανίκευση της αριστερής ιδεολογίας.
Δεν είναι τυχαίο πως στην πρεμιέρα της ταινίας παρευρέθηκαν τόσο ο πρωθυπουργός όσο και κορυφαίοι υπουργοί της Κυβέρνησης, δίνοντας τη συγκατάθεσή στο έργο το οποίο τους βοηθά να διατηρήσουν το μύθο του –ανύπαρκτου- ηθικού τους πλεονεκτήματος.
Ωστόσο το σωσίβιο της τέχνης μπορεί να δίνει παράταση στα ιδεολογικά μυθεύματα των κυβερνόντων αλλά σίγουρα δε θα κρατήσει για πάντα. Και είναι τέτοια η κατάρρευση του μύθου της Αριστεράς που είναι δεδομένο πως αυτό είναι το τελευταίο της σωσίβιο. Γιατί η ιδεολογία της ξεγυμνώθηκε πλήρως μέσω των έργων της…