22.1 C
Athens
Κυριακή, 24 Οκτωβρίου 2021

Buy now

spot_img

Ασέβειες στους Θεούς και Ιστορικές Ακολουθίες

 

Πάντως και ο Σωκράτης για ασέβεια στους Θεούς καταδικάστηκε σε θάνατο. Από την άλλη πλευρά χωρίς ασέβεια απέναντι στον Θεό είναι δύσκολο να ισχυριστείς ότι σκέπτεσαι ελεύθερα. Επιπλέον μεγάλες κατακτήσεις του ανθρωπίνου πνεύματος διέρρηξαν την σχέση σεβασμού του ανθρώπου απέναντι στον Θεό. Ο Θεός είχε εξοριστεί από την Δύση.

Το Ισλάμ επαναφέρει τον Θεό στη Δύση ως τιμωρό με τους μάρτυρες του ως εκδικητικά όργανα του. Αντίθετα οι μάρτυρες χριστιανοί των ρωμαϊκών διωγμών ήσαν μόνον θύματα και ποτέ θύτες.

Όταν ο Χριστιανισμός περιεβλήθη με κοσμική εξουσία τότε με την σειρά του αιματοκύλισε την Ευρώπη, μέρος της Ασίας και την Βόρειο Αφρική μηδέ εξαιρουμένης της Αμερικής με τους κονκισταδόρες.

Ίσως κάτι τέτοιο να ζει σήμερα το Ισλάμ όπερ σημαίνει ότι θα ζήσουμε μαύρες μέρες με νέους θρησκευτικούς πολέμους σε όλον τον κόσμο. Τίποτα καλό δεν μας υπόσχεται ο 21ος αιώνας παρά μόνον συγκρούσεις και καταστροφές…

Ο 21οςαιώνας κινδυνεύει να σημαδευτεί από την ολοκληρωτική ήττα της Δύσης και της καθολικής παρακμής της. Η κατάρρευση του κράτους κοινωνικής ευημερίας από την φανερή αδυναμία χρηματοδότησης του με αποκορύφωμα την ανεξέλεγκτη πυραμιδοποίηση του δημοσίου χρέους στις μεγαλύτερες Δυτικές οικονομίες θα συνοδευτεί με τρομερές κοινωνικές αλλά και πολιτισμικές θρησκευτικού και φυλετικού χαρακτήρα συγκρούσεις.

Η Δύση έκτισε την οικονομική της άνοδο, την ευημερία της και την ισχύ της πάνω σε θεσμούς που σήμερα είναι τόσο αλλοιωμένοι και διαβρωμένοι που είναι αδύνατον να στηρίξει το μεγάλο της δημιούργημα. Οι μεγάλοι φιλελεύθεροι οικονομολόγοι του 20ουαιώνα έχουν αναλύσει σε βάθος και σε όλη την έκταση του έργου τους το φαινόμενο. Για να αναφερθώ στους πιο αγαπημένους μου και τα πιο σημαντικά τους έργα Deirdre McCloskey”, The Treasured Bourgeoisie: How Markets and InnovationBecame Ethical, 1600-1848, and then Suspect (2014), Douglass North (Νόμπελ), Structure and Changein Economic History,και James Buchanan (Νόμπελ), ένα από τα τελευταία άρθρα του δημοσιευμένο στο Public Choice, Afraid to be Free.

Με πολύ λίγα λόγια προς χάριν της κοινωνικής ευημερίας ενδεδυμένης με την υψηλή ιδέα της κοινωνικής δικαιοσύνης εξασθενούμε τις παραγωγικές δομές και αυξάνουμε τις μεταβιβαστικές πληρωμές προς τέρψιν παχυλά αμοιβομένων πολιτικών και γραφειοκρατών, προς χάριν της δημόσιας χρηματοδότησης των κοινωνικών αγαθών μειώνουμε τις οικονομικές ελευθερίες και τέλος προς χάριν της διαφύλαξης της δημόσιας τάξης μπροστά στις διογκούμενες κοινωνικές και πολιτιστικές συγκρούσεις μειώνουμε και τις πολιτικές ελευθερίες. Θα το έλεγα το Ρέκβιεμ της Ελευθερίας για τον 21οαιώνα.

Από την άλλη πλευρά γνωρίζουμε από την ιστορία ότι οι υψηλοί πολιτισμοί και οι εκλεπτυσμένες κοινωνίες καταλύονται παρά το κάλος τους και την μεγαλοπρέπεια τους από κατώτερους πολιτισμούς που χαρακτηρίζονται από την επιθετική τους και την μαχητική τους βαρβαρότητα. Η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία καταλύθηκε από τα βάρβαρα Γοτθικά φύλα και η Βυζαντινή Αυτοκρατορία από τα νομαδικά Τουρκικά φύλα. Οι κοινωνίες των σαλονιών (sedentary societies) στην ιστορία ηττώνται συστηματικά από αναδυόμενες δυνάμεις που απεχθάνονται τον πολιτισμό τους. Με τον ίδιο τρόπο ο Ελληνορωμαϊκός πολιτισμός ηττήθηκε από τον Χριστιανισμό αλλά και οι ευγενείς αριστοκράτες του Μεσαίωνα από τους αστούς του Καπιταλισμού.

Η κατάλυση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας είναι η πιο συγκλονιστική ιστορία αργού θανάτου από την διαδοχική και προοδευτική ισλαμοποίηση της καρδιάς της Αυτοκρατορίας που αναμφίβολα ήταν η Μικρά Ασία μεταξύ του 11ουκαι 15ουαιώνα. Ο εξαιρετικός Ελληνοαμερικάνος Ιστορικός Σπυρίδων Βρυώνης που γεννήθηκε το 1928 στην Μέμφιδα του Τενεσσί των ΗΠΑ, καθηγητής του Harvard, τουUCLA και του NYU στο τέλος του άρθρου του που σας επισυνάπτω ολόκληρο με τίτλο

“Nomadization and Islamization in Asia Minor”

Published by Dumbarton Oaks, Trustees for Harvard University

γράφει

“The Greek workmen represent the Christian society of Asia Minor; the Turkish workmen symbolize the Turkmen nomads who caused such destruction and displacement to the Christian sedentary society. It was Jalal al-Din and his followers, as well as other representatives of Muslim or sultanic institutions, who played such an important role in successfully rebuilding the ruined Anatolian world on the models of Islamic society.”

Κατά την γνώμη μου η Δύση είναι αδύνατον να απαντήσει επιτυχώς σε αυτές τις προκλήσεις και αυτό θα σημάνει το τέλος του πολιτισμού μας και των ελευθεριών μας. Πεπρωμένον φυγείν αδύνατον.

Ευχαριστώ πολύ τους φίλους μου, τον Ιστορικό Σταύρο Πετρολέκα, τον Καθηγητή Οικονομικών του Πανεπιστημίου Πειραιά Θεόδωρο Πελαγίδη και τον Διδάκτορα Οικονομικών του Πανεπιστημίου της Βιέννης Νικόλαο Γεωργιόπουλο που μου υπέδειξαν την μελέτη του έργου του Βρυώνη για την εργασία μου «Η Οικονομική Κατάρρευση της Ύστερης Βυζαντινής Αυτοκρατορίας». Με το που θα δημοσιευθεί αφιερώνεται και στους τρεις διότι χωρίς τον Βρυώνη το Ύστερο Βυζάντιο είναι αδύνατον να κατανοηθεί.

Παναγιώτης Ευαγγελόπουλος

Επίκουρος Καθηγητής

Τμήμα Οικονομικών Επιστημών

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Ραφαήλ Α. Καλυβιώτης
Ο Ραφαήλ Α. Καλυβιώτης είναι Πολιτικός Επιστήμων, υποψήφιος Δρ. Γεωπολιτικής και απόφοιτος του τμήματος Πολιτικών Επιστημών και Δημόσιας Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έλαβε εξειδίκευση στην Πολιτική Επικοινωνία και Ανάλυση, ενώ έχει διατελέσει επικοινωνιακός σύμβουλος και Campaign Manager. Εργάζεται στον ναυτιλιακό κλάδο. Κατέχει δύο μεταπτυχιακούς τίτλους από το Cardiff University και το Institute of Chartered Shipbrokers με εξειδίκευση στη Ναυτιλιακή Πολιτική και στην επίλυση ναυτασφαλιστικών διαφορών. Είναι Ιδρυτής και Συντονιστής του Δικτύου Ελλήνων Συντηρητικών, είναι τακτικός αρθρογράφος στην εφημερίδα ΕΣΤΙΑ, στην εφημερίδα Δημοκρατία και επιστημονικός συνεργάτης της μηνιαίας επιθεώρησης «Νέα Πολιτική».

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ακολουθήστε μας

14,088ΥποστηρικτέςΚάντε Like
506ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
288ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
3,260ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Διαφήμιση -spot_img

ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ